tisdag 27 november 2007

Nu är det bevisat, eller?!?

84%How Addicted to Apple Are You?

Testet kan man göra på MacWorld. How addicted to Apple are you?

Ledsen Ulf, Ledarbloggen, men jag var faktiskt mer Mac än du!

Det känns gött och veta att man tillhör sekten... eller vad skall man kalla det. Som igår på väg av bussen ser jag plötsligt att mannen som gick av efter mig hade en ny MacBook kartong i handen... Man blir glad när man se ratt andra också kommit till insyn.

Jag blir liksom Ulf glad över när jag tänker på att vi satsat på Apples produkter, med trådlösa nätverk och bärbara datorer till skolorna och att andra anammar detta. Låt vara att de flest använder PC men fler och fler tittar med glupska blickar när jag slår upp min MacBook Pro och får kontakt med det trådlösa nätverket eller projektor utan klydd.

Tänk var kommunen hade kunnat vara om alla blommor fått blomma... Nu hör jag mest klagomål om allt som inte fungerar och allt som är låst... bara en sån sak som Skype eller Firefox som inte finns i plattformen för att inte tala om QuickTime. Med plattform menar ajg den av Lunds kommun införda standardiserade IT-plattform som min skola Gunnesboskolan står utanför med sin Mac:ar men har sin PC placerade i. Gissa vilket fungerar mest...

De som känner mig och mina elever vet att jag är helt pryl galen och har avverkat mobiltelefoner i parti och minut. Mest har det varit SonyEricsson... men just nu har jag ett stort sug efter en iPhone. Hoppas, hoppas att den kommer snart... då kommer jag att stå där i release kön och antagligen hoppa upp en bit i adicted index...


1 kommentar:

Anonym sa...

Krävs två för att bilda en kö, jag är med ...;D