fredag 29 februari 2008

Jag avundas ibland andra...

JAg har blivit inbjuden till en referensgrupp för IKT/IT-pedagoger i Sverige.
Jätteskoj för jag tror att kommer att vara mycket upplysande för mig...
Det är inte det som jag avundas utan att få ha en kommun bakom sig som tror på vad man gör och ger en resurser till det. Nacka kommun och Lena Byström är ett bra exempel.
Vi var båda i London på BETT och jag ser att de redan i Nacka fått igång kurser om vad vi upplevde där om bl.a. Webb 2.0. Vi Lund däremot vet fortfrande inte vad som kommer att hända till hösten... det enda som är säkert är att det väntar STORA besparingar på skolan. Ca var 10:e pedagog i Lund Stad kommer att få leta efter nytt jobb till höste nom nuvarande budget ram gäller... så IKT-frågorna är inte prioriterade får jag reda på.
Men vänta borde det inte vara det just därför.
Work smarter, not harder

säger Spencer Baty från Nya Zeeland. Så sant så sant. Spara inte de verkasamheter som kan ge sparingar iframtiden och aldrig på vidareutveckling om ni vill vara kvar i branschen...
Hur som helst kan man läsa om Nackas idéer på Wikin "Välkommen till e-Smart våren 2008!"
gör det!

Inga kommentarer: