torsdag 8 oktober 2009

IT ger möten!!

Jag sitter nu på mitt lilla hotelrum precis brevid Essingeleden i Stockholm och tänker på min dag samt går igenom alla inlägg på bloggar jag följer, Facebook och Twittrare.
För er som inte tror på social media kan jag meddela att det inte är försent att hoppa på tåget.
Vi är en grupp som skall träffas imorgon tack vare Skolverket och IT för pedagoger. Referensgruppens medlemmar hittar ni här. @itmamman och @itchristina och jag @joha88 insåg att vi skulle vara uppe i Stockholm dagen innan. Detta kom vi på via Twitter och föreslog en fika på centralen eller nåt... ordet spred sig via Twitter och plöstsligt var vi nio som träffades på Stockholm central för att sedan dra oss till ett mer mötesvänligt ställe... så till slut satt @weconverse, @stefan_palsson, @joachimth och @korlingsord. och vi tre innan nämnda samt Uddevalla Ylva och snackade om allt och ditt och datt. Senare hakade även @joakimvol. Det nästan vibrerade i luften av alla denna positiva anda och nyfikenhet som gruppens meddlemmar utstrålar. Jag känner mig stolt över att känna dessa människor som jag aldrig hade träffat om det inte varit för Twitter, Facebook och bloggen. Tack mina vänner och hjältar för en mycket trevlig kväll.
Att jag sedan kunde överraska min bror även på hans 45 års dag blev pricken över i:et!
Natti natti Sverige...

Inga kommentarer: