måndag 12 april 2010

It's just another manic Monday

I wish it were Sunday
'Cause that's my funday
My I don't have to runday
It's just another manic Monday
Det känns som Bangles gamla hit stämmer bra med idag ;)
Bilden som ni ser här brevid är tagen i min iPhone i morse och programmet Hipstamatic.
Det bygger i sin tur på en legendarisk (i alla fall i Wisconsin;) analog kamera från 1982 som bara producerades i 200 ex. Nu som app till iPhone.
Direkt från app:en kan man ladda upp bilderna till FLickr eller Facebook. Fungerar fin fint. Denna bilden la jag upp via Flickr och jag har testat med en annan till Facebook. Enkelt nimt och mycket retro tycker jag.
Känns som en trend detta att digitala verktyg gör det digitala analogt. Fonter som ger en känsla av handskrivet. Filmeffekter som påminner om Super 8 filter som gör om digitala bilder till Tri-X bilder. Coolt tycker jag i alla fall.