måndag 16 augusti 2010

och jag ska aldrig stänga in nånting igen i min dag.



Han är tillbaka på turné men detta är orginalinspelningen från 80-talet. En av enligt min mening Svensk POP största, Jakob Hellman Rubriken kommer givetvis från "Vara Vänner" från skiva "...och Stora Havet".
Budskapet i låten tycker jag att vi skall ta vara på och vi "ska aldrig stänga in nånting igen". Därför är det så viktigt att sprida budskapet för creative commons (cc) inom skola och utbildning. Tanken bakom cc är att på ett enkelt sätt redan i licensen uttrycka hur ens verk skall få spridas. Att enkelt behålla kontrollen men ända göra det enkelt att använda verken till det de får. För skolan är detta som hand i handske. Vi sysslar inte med kommersiell verksamhet, nåja inte i kommunal skolan i alla fall. Vill du lära dig mer om creative commons och skolan titta på följande video.

Jo min blogg är sedan 1 år utlagd enligt cc...