måndag 22 november 2010

You're the Inspiration

Ren skär inspiration :)
Här har ni Micke Gunnarsson som inspirerar pedagoger via Bambuser.



Tack till Joachim Tornström för tipset...

Dessutom driver Micke en MVG kampanj eller som han ibland kallar den Våga Vägra IG.
Han skriver så här på sin blogg

Ingen människa ”what so ever” ska känna sig ”icke godkänd”!! Ingen ung människa i skolan som ska utforma vår framtid ska känna sig IG!
Att vi vuxna människor idag har formerat ett system där vi tar oss rätten att pränta in dessa bokstäver på ett papper har ABSOLUT INGET att göra med er som individer. NI är ALLA automatiskt MVG (och mycket mycket mer än så) bara genom att ni finns här på jorden. Ni är utvalda att få leva en stund på denna gjord och på så sätt ska ALLA vara MVG och inget annat. Jag skäms personligen över de mentala övergrepp vi vuxna idag utför dagligen på vår framtid. Vi snackar hållbar utveckling och i samma andetag så berättar vi att unga människor, kanske även i synnerhet de som redan mår lite halvdåligt av olika skäl, är värda ett IG, fy på mig!! (här kan ni läsa tidigare inlägg om detta ämne)
SÅ med denna kampanj så ska jag dela ut ett MVG (som även faktisk kan stå för Micke Villy Gunnarsson, hahaha) till varje ung människa jag pratar med!
Så här kommer jag att göra.
  1. Skrapa fram pengar till 2000 pins
  2. Be alla mina vänner att designa MVG knappar och maila till mig enligt de mallar som finns nedan. (skicka till info@mickegunnarsson.com)
  3. Visa alla designers och förslag via page på FB
  4. Beställa knapparna
  5. Dela ut

Inga kommentarer: