torsdag 10 maj 2012

as we walk in fields of gold

Det är ett tag sedan jag skrev i denna blog personligen. Ni har fått hålla tillgodo med de bokmärken jag lagt upp på mitt Diggo-flödet alltför länge. Hoppas dock att de har givit er uppslag om något.
Har egentligen inte så mycket att säga idag. Alldeles för mycket snurrar runt i huvudet på mig. Ny idéer och uppslag som jag inom kort kommer att dela med mig...
Men så såg jag denna fantastiska film om vad en riktigt bra föreläsning kan se ut om ett mycket intressant ämne. För det är ju det som är en del av hemligheten bakom riktigt bra lärare. De brinner för det de vill förmedla och kan överföra denna entusiasm och eld till åskådarna.
Njut av TED-ed Adam Savage, bl.a. Mythbusters, när han talar om hur en enkel fråga eller påstående kan förändra världen. Glöm inte det min kära kollegier nu när det känns tungt med alla nationella prov, omdömen och inte minst betyg.
Det är ett fantastiskt jobb vi har som ger oss möjligheten att påverka vår framtid ;D

Inga kommentarer: