onsdag 20 juni 2012

Here comes the sun, little darling...

AttributionNoncommercialShare Alike Some rights reserved by listentothemountains
Ett läsår är slut. Det femte med denna bloggen och det tolfte! på Gunnesboskolan hmm... tiden går. Totalt har jag skrivit 818 inlägg på denna blogg och med ett snitt på över 10 000 besök per månad sista året är jag mer än nöjd och stolt att det som startade som, och som fortfarande är, min anteckningsbok för vad som jag finner intressant i min vardag som IKT-pedagog kan ge andra...
Edudemic skrev igår om 10 kraftfulla pedagogiska verktyg för framtiden (10 Incredibly Powerful Teaching Tools of the Future)

Inget särskilt komplicerat men kräver att man tänker om!
  • Visual Learning 
  • Evolved Currencies 
  • Personalization 
  • Gamification 
  • Social Media 
  • Game-Based Learning 
  • Connectedness 
  • Crowdsourcing 
  • Project-Based Learning 
  • Digital and Physical Merge
De som kommer att lyckas är de som på bästa sätt sammanflätar sin undervisning med dessa tio verktyg på bästa sätt.
Trevlig sommar!
vi hörs...

Inga kommentarer: