torsdag 3 september 2015

Those were the best days of my life

Attribution Some rights reserved by jenny downing
Idag handlar det om samma sak som igår. Vem äger problemet. Ni vet de där eleverna som gör allt för att ta sig in i våra IT-system, som skriker, se mig, se mig, jag är bäst! Men sluta jaga dem använd dem istället. De vill bli bekräftade som en 40+ på facebook ;)
Låte dem indentifiera problem i nätverket. När går nätverket ner och varför. Hitta fel i inloggningsförfaranden och premiera detta. Inte banna, Låte de vara dem som över vakar de andra och som håller ett bra klimat på nätet och i korridorerna.

Statistik är mycket intressant och något som jag tänker på mycket just nu. Mer om det vid ett senare tillfälle men det är intressant att om man ser på antal besökare till denna bloggen så är det kanske inte så konstigt att de har blivit färre träffar jag har i princip inte skrivit aktivt på två - tre år...
I november 2011 hade jag mer än 11 000 sidvidningar på bloggen det var faktiskt bra då samma år hade jag i augusti knappt 6000 visningar och nu tre år senare har jag fortfarande 300 sidvisningar och totalt vansinniga nästan 325 000! visningarfrån USA väster till Nya Zeeland i öster.

Dagens rubrik kommer från Bryan Adams Summer of 69! som skall spelas HÖGT!!!

SÅ SKRUVA UPP LJUDET OCH NJUT!



Inga kommentarer: